torsdag 19 februari 2009

Idag

Har jag skrivit text på datorn som jag ska sätta på baksidan av eriks album... Är det någon som har ett förslag på vilken cardstock jag ska använda? Jag menar, mörkblå nästan kornblå framsida. Kanske ljusblå, för papperena med text är vita.
Tänkte bara klippa ut dem i olika storlekar, chalka dem och klistra på dem...

Hm

Sen måste jag ju hoppa på Pysseltagens tävling som jag hittade i Cath.s blogg. Jag älskar citat. Undrar var jag ska hämta det. Robert Burns är rätt så tacksam. Men för att retas med Cath, kanske man skulle ta, "det är synd om människan" ( om det är så han sade nu Strindberg). Hihi. Jag kan använda det när jag uppmuntrar kollegor på jobbet annars är det ju några födelsedagar här framöver...

Fråga Olle förresten, han var på jobbet idag. Kul. Sexgurun liksom. Fast han (och vi) var tvungen att sitta 2 timmar, 2 timmar på eftermiddagen är inte så himla roligt för ungar med hormoner och spring i benen... Men men. Man får ju höra mycket intressanta saker. Visste ni t.ex. att i Ryssland finns det proffessorer som på fullt allvar råder föräldrar att inte klä sina döttrar i rött, för då har de större procentuell risk/chans att bli lesbiska... Tänk om det vore så lätt.

Fast det roligaste han sade, hade inte med sex att göra... "varför slåss ni med händerna när det finns så fina knivar"... Det var på skoj, och typ ingen av ungarna fattade det. Jag tror egentligen att Eva och jag hade roligast, i alla fall i vårt hörn. Vi är vuxna, med massor av erfarenheter som vi inte har prestige i, och vi fattade vad han pratade om. Men fasen, han gjorde sig väl förtjänt av de eventuella pengar som han tjänade. Han kom in-stressande 3 minuter efter han skulle ha startat. SLs vägbeskrivning hade skickat honom till Jakan istället så han fick med andan i halsen ta taxi till oss...

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mycket fint! Tack för inspirationen! Kjam...