lördag 29 augusti 2009

Premiär

Japp, så har det satt igång, barnens olika hobbysar. Idag var jag i stallet med Hanni första gången. Hon älskade det. Hästen heter "Tjejen" och för er idioter (som jag) så är öglan som sticker upp mellan hästens öron en gummisnodd som förhindrar kast med huvudet, och i förlängningen att hästen stegrar!
Här är Hanni på världens topp! Hon hade sååå roligt.
Det hade även min väninna Annelies föräldrar. Det var nämligen den tredje gången för alla andra små ryttarna, och barnen/hästarna fick trava... Gissa om hennes föräldrar fick sig ett gott skratt, så även Annelie som kubba på bakom mig. Hon såg mig, och hävdar att hon tänkte på sig själv! Tillåt mig tvivla, det var mig hon garvade åt... Å det bjuder jag på!
Erk var på fotbollscup, pappa fick följa med dit... Här står han i mål, spelade gjorde de på "Pizzavallen" (går det att en fotbollsplan heter så???). Ser jag rätt så är det Lucas och Hercules som står beredda att ta emot utkastet. De hade härligt väder, och det hade varit majsigt att vara där hela familjen.
Nu är Erk på lotten med pappa där de spanar på stjärnorna, och kanske får de en glutt på Christer Fuglesang... eller ja, hans rymdfärja? Är det Discovery den heter? Annars så är det stjärnklart och finns massor med stjärnor att spana på.
Ja, ja, Kram på er alla, nu ska jag lägga mig och kolla "De två tornen"

2 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Fotbollsproffs tjänar mer än ryttare va?!? ;-)
Annars är golf tydligen en sport man blir rik på.....eller hockey.
Men ridning blir skitbra! Synd att jag aldrig kommer kunna komma och kolla när Hanna hoppar i VM eftersom jag är allergisk....
kram

cissi sa...

Hej Maggan,härlig bild på dig och Hanna med den lilla hästen.
Hörde om din brännskada av Lasse, hoppas att det känns bättre nu.
JAG TYCKER SYND OM DIG!
Kram Cissi