måndag 25 januari 2010

Dagen då allt bara blev kaos...

Ja, kollegorna är som de är, idag gick 3 av 4 i taket... och eleverna också... Den enda av oss som inte gick i taket var jag... för jag var i någon sorts konstant paltkoma. Kollegorna har betett sig allmänt skumt idag. Eleverna har väl betett sig som vanligt, några lite värre. Man blir så förundrad att vissa människor inte kan lära sig saker. Nu menar jag vuxna, jag har aldrig träffat en elev med det problemet. De brukar vara ganska medvetna om sina problem, och öppna för nya lärdomar. Jag menar jag har lärt alla elever hur man gör en Maggan. De vet vad en Katarzyna är, en Benke och en Pouran. En Helene är de något oense om... men det finns.

Lämnade L till Anne, åkte hem, lagade mat, dukade... satte fram en tallrik för mycket.

Har fått hem kurslitteraturen för min religionskurs. Ligger vid teven. Undra om jag sätter mig på paketet, kommer innehållet att bara förflytta sig till min skalle då?? Några av mina elever hävdar att det är så. Sen är det den sista boken. Den som ska läsas först... Den har inte kommit ännu. Ingen som har Pals hemma i bokhyllan? Jag kan tänka mig att åka rätt så långt för att hämta den. På lördag ska jag till Uppsala och diskutera den med massor av människor... Hmmm

Ja, ja, over and out
Kram

Inga kommentarer: