söndag 17 januari 2010

Nystajlad

Japp, nyklippt, ostajlad. Men nöjd... Nu försvann allt av det hemska trassliga slitna håret!!! I morgon uppdaterar jag med en nytvättad, nystajlad version av mig själv. Sitter annars här framför teven, kollar en kärlekskomedi och tar mig helgens första glas med vin/ja, absolut det sista också, för 1 jag jobbar i morgon, och 2 dunken slut. Känner mig rätt stolt för jag köpte och öppnade fotsvettsdunken helgen innan jul. Så verkligen inga utsvävningar där inte.

Maken kom hem från en whiskeykryssning nyss (japp, han hade druckit när han hanterade saxen som klippte mig). Där fick jag en flaska vin, och massor med godis (som jag måste dela med barnen) Hanni fick en liten Hello Kitty väska, och Erk en skum boll.

I alla fall var vi på ICA maxi och shoppade lite, maken fick 2 par vardagsbrallor och 3 tees för 168 kr, Hanni fick 3 tröjor och ett par snygga vinterstövlar (Hello Kitty) för lika mycket. Själv fick jag ingenting... Erik fick ett spel.

Veckan kommer bestå av fönsterrenovering, inhandlande av 40års present till Jaana, som helgens äventyr är till, och planderande för möte med L och I. Ska bli roligt. Bråken på jobbet kommer att fortsätta, och ungarna kommer att lära sig massor, och om 1% kommer att komma från oss lärare kommer jag att vara lycklig...

Kram