söndag 27 juni 2010

En tuff vecka del 2.... minst

Efter att ha packat ihop på jobbet och börjat försöka ha sommarlov har jag nästan hämtat mig. Det är tufft att "vila". Vi har delvis flyttat ut på landet, delvis eftersom vi har tonåringar i familjen... krävs en längre förklaring???

I tisdags kom jag i alla fall ihåg att det var midsommar till helgen, och tur som var hade Cath och hennes familj inga andra planer än att komma hit och fira och tälta. Det blev riktigt lyckat, men Cath saknade dansen, och jag saknade att altra midsommarpinnen... ;)

Igår satte jag mig (bla) och pysslade, gjorde 3 kort medan maken skruvade ihop Ikea-RAST byrån jag köpte i veckan. Najs. Korten och maken beskådas nedan...
Tagen är från en swapp jag var med i tidigare, Anki har gjort den (2008) rosorna matchar precis i färg hennes blommor. Rätt nöjd. Papperet blev över från kortet under...Testade min kära "Big Shot" (Bytes: Big Shot mot en cb och 2 alfabeten ;) ja, eller ??? jag kanske kommer att fatta hur den fungerar en dag, men då måste jag nog gå en kurs... antagligen tar jag en på You Tube så att jag slipper känna mig generad över att fixa tekniska grejor framför plast...)
Det här kortet gjorde jag först... blev jättenöjd. Inte ett format jag arbetar i så ofta, men kul. Papperet är Romarbrevet, 3 rosor, klockan inköpt på Tradera och ett apgammalt papper, samt min egen handstil...
Samtidigt, i en annan del av lotten...
Det var allt för den här gången...
Kram och fortsatt trevlig sommar!!!

Inga kommentarer: