lördag 18 september 2010

Full rulle

Ja, fast igår var det mer det ena än det andra om vi säger så. Jag och snällaste sötaste H åkte på en kryssning (igen...) och hade Hur Trevligt Som Helst. Eftersom jag haft en del, ganska mycket att göra och tänka på på sista tiden så kändes det bra att ha ett brake just nu. För om 2 veckor ska jag ju till Karlstad och scrappa... och då vill jag ju inte vara utbränd... Jag roade mig idag också med att beställa 88 nya kort att scrappa. Härligt. Som om jag inte redan hade miljontals liggande... Måste hinna sortera mina scrappsaker, och kort. tänkte faktiskt försöka lägga ihop vissa som kan tänkas att jag använder.

På båten idag satt jag och läste runt i lite bloggar, jag kan inte rå för men min favoritblogg just nu är Fredrik Backmans på Cafe. Han är för underhållande. Han får mig nästan alltid att le.

Funderar över min religionskurs. Har just läst en bok som heter "Who speaks for Islam, what a billion muslims really think" Jag tycker faktiskt att den borde vara obligatorisk läsning för alla amerikaner, och vissa övriga. Härligt när man kommer över något så pedagogiskt och informativt. Berättade jag förresten att vi var för få (2) på distanskursen, så att det blev en "skrivkurs" i stället. Nu ska jag tydligen snart spotta ut ett PM, i någon okänd fråga, eller 2, för att sedan skriva en B-uppsats om det. Måste kolla med någon duktig SYVare om det finns Engelska B på distans någonstans, i alla fall inte på Uppsala Universitet.

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer.
Kram på er!

1 kommentar:

Sabine sa...

du, jag funderar på att läsa in engb på distans i växjö....ska vi gå ihop??