söndag 11 september 2011

Det regnar ute...

Själv har jag "kommit igång" med båda mina universitetskurser, köpt viktiga böcker och börjat läsa och så. Jag har varit och kollat min egen lillzlatan, men kanske borde han heta lillhysén eller något, för han är ju varken jugge eller forward, han är back. En duktig back. Fast det andra laget lyckades göra 4 mål när han inte var inne, så dom loosa med 5-3, han gjorde en assist till ett mål, så han är halvnöjd...

Maken har rivit badrum, det är så sött, toan står kvar, handfatet, skåpet över... resten är skelett, till och med golvet är upprivet på vissa ställen. Häcken är klippt, gräset likaså, en tvätt i tumlaren, diskmaskinen i full gång....

Och Bettan* ligger bredvid, med en stooor bok som heter University Grammar of English, with a Swedish Perspective... den är orange. Jag gillar orange. Det är nog en jättetrevlig bok... i den står det t.ex:"This meaning can also be expressed without a do-construction" visst låter det intelligent???

Jag har börjat kreativera också. 2 kort, ett beställt och ett privat, det ena är ett dopkort till Alfred. Jag ska plocka fram dikten som Azarina gav mig och använda en del av den igen... det passar ju bra. Sen ska jag leta efter lite sayings på google. Hoppas jag hittar något passande...

Ha det bra alla ni där ute

Inga kommentarer: