söndag 30 juni 2013

Idag har jag pysslat...

Det var ju ett tag sen, så jag känner mig lite stolt faktiskt. Först gjorde jag klart den orangea tavlan, och satte upp, är nöjd, den sitter bredvid sängen. Sen gjorde jag klar min kalender, den blev inte något särskilt. Men jag gjorde även Birgittas kalender, nedan ser ni hur fin den blev. För det tycker jag själv, fast jag arbetade med ett vitt cardstock i botten på båda sidor. Baksidan är svart med en Tim Holtz klocka enbart.
 
 Jag använde mig av min nya Magnolia lås dies.Och tagsen jag köpte på Tiger igår. Fråga mig inte varför fotot blir på snedden. Det kan jag inte svara på. Tog det på rakan, och försökte vända på det när jag la in det... I alla fall tror jag att Birgitta blir glad.
Sen köpte jag även två stycken anteckningsblock på Tiger igår. Båda av bambu, den ena med hardcovers, och den andra med något annat. Den med hardcover hade även en ficka längst bak... 
 Baksidan på hardcover blocket vart så här fint...
 Framsidan blev ännu finare. (häftklamrarna lyser inte så där i verkligheten) Ni ser hur fint det blev med lås diesen?
 Det fanns även ett markeringsband i den här boken, i den satte jag en nyckel, som symboliskt passar i låset
 Sen ser ni att jag skrev Min bok på ryggen av boken...

I nästa bok började jag med insidan och satte in en såndär biblioteksgrej, som jag stal från böcker som skulle kastas.
 Den här boken hade inte något markeringsband, så jag satte dit ett själv, och knöt fast nycklar och lås i det
 Sen skrev jag en tag och satte på insidan (hoppas den ser bra ut i bloggen, för här där jag skriver nu är kortet rätt skumt uppladdat)
 Framsidan blev så här, och baksidan består enbart av samma papper, jag satte även en remsa på ryggen här
 Sen städade jag undan och lagade mat. Upptäckte att ingen ätit av min underbara tomatsallad, som stått någon dag, så jag tog och gjorde lite tomatsoppa, det blev jättegott...
 Sen vill jag rapportera till er som följer bloggen och Facebook att Min vän Nisse, bilden, har begärt skilsmässa från Frugan. Hon flyttade till nytt...
 I en annan liten skål. Stackars damen. Hon har lagt in ett besöksförbud mot Nisse som hon anser stalkar henne. Illa illa i fiskvärlden...
 Till sist kom ungarna hem. De hade med Godis till sin mor. Jag fick en hel 2 litersbunke med färska nyplockade jordgubbar, som jag sitter här och njuter av, medan jag lyssnar på 167 som (inte) packar till Partille, och lillstintan, som (inte) hjälper till. Underbart!!!
Hörrni! Ha en riktigt trevlig kväll... Det tänker jag ha!!!

Inga kommentarer: