fredag 6 juni 2014

Norm...normal

Jag är lite förbannad. Men bara lite. 

Normal. Finns det något mer korkat ord? Vem är precis som alla andra. Vem passar ens in i någon mall? Och vem bestämmer vem som är mallen? Och varför säger man att man tycker om en människa som den är, men kommer med ursäkter till andra för hur den människan är. Vem är normal? Vem prioriterar precis som alla andra. Vem har uppfostrats precis likadant som någon annan. Vem avgör vem som är rätt. Är du normal? Jag är i alla fall stolt över att jag inte är normal, och jag tänker inte be någon av mina bekanta eller dem som låssas att de är mina vänner om ursäkt för vem jag är eller för vem någon av mina riktiga vänner är! 

Be aldrig om ursäkt för den jag är. 
Gillar ni inte mig som jag är, gillar ni inte mig. Och vet ni. Jag har tillräckligt med riktiga vänner för att inte sakna er som ber om ursäkt för mig. 

Så!

Inga kommentarer: