söndag 27 mars 2016

Påsklov och påsklov

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, så ungarna har legat hemma och slappat hela veckan, innan jag äntligen på fredagen fick lite långhelg. För ja, för tusan, de kommer ju att gå i skolan när jag har lov. Så jag tar inget lov. Måste ju ändå upp och se till att de kommer iväg. Så jag har lovskola större delen av veckan, 9-13. Tjolahopp!

Långhelgen går åt till att umgås med vänner och rätta nationella prov i svenska för åk 9. Det är spännande. Man ser utvecklingen hos barnen och deras tankar. Det är generellt Quick Fix som gäller. Det och en generell uppfattning om att man inte lär sig något i skolan. Önskar de kunde få en tidsmaskin och hämta sig själva som vuxna, och komma tillbaka till klassrummet och säga... "Jag borde lyssnat"... Vi försöker hänga med i tiden och ge barnen en generell utbildning som ska hålla i alla fall som grund för framtiden, hur den nu ser ut. Även om många av dem inte är uppmärksamma nog att märka det. Ja, ja...


Dagens plan är att försöka komma till Bauhaus och köpa lite sånt här, att sätta på vardagsrumsbordet, som är i riktigt dåligt skick, och skulle behöva en uppiggande lösning....

Hoppas att ni alla uppskattar påsken och gör saker som är bra för er!
Kram

Inga kommentarer: