fredag 4 mars 2016

Sportlov

Detta sportlov har spenderats i London tillsammans med 192 och Lillråttan. Kul nästan jämt..... Suck, 11 åriga flickor är inte att leka med, och 15 åriga pojkar, inte så verbala!

Vi flög i alla fall mot Gatwick i måndags, och som tur var fick vi landa där, vi blev nästan tvungna att landa i Bournemouth av alla ställen.

Barnen hade väldigt roligt. De gjorde tamef..n grimaser eller miner på alla kort och började redan på tåget från Gatwick till Victoria.

Vi bodde på hotell Springfield i Paddington, på Sussex Gardens. Det var väl ett trevligt litet hotell. Sängen var inte den bekvämaste, men men.

Hunnibunn sov gott.

Vi höll väl sådär städat... det var lite litet rum att vara 3 i, men det fungerade...

Hanna lekte supermodell och visade allt hon köpt

De var väl inte sams hela tiden, men tillräckligt för att vi skulle få några trevliga måltider tillsammans.

Vi var på spännande äventyr i Lambeth North...

Vi besökte British Imperial War Museum. Det var spännande.

Det hängde ett plan i entrén.

Vi gick och tittade på några utställningar, bland annat, eftersom 192 arbetat med andra världskriget i skolan, tittade vi på den stora utställningen om Förintelsen. Den var hemsk, och viktig! Vi gick även igenom en utställning med hjältar i olika sammanhang, samt en om de hemliga krigen, alltså om spioner och sånt. Intressant!

Vi åkte ganska mycket tunnelbana!

Träffade Maja och Eva och åt middag med dem (gulligaste paret jag sett på år och dar!) Käkade på Nando's som är en restaurang med kyckling och vego på menyn.... massor av kyckling i olika former och kryddning!

Vi gick på Harrods! (ja, lite långt bort i bakgrunden)

Vi vandrade genom ett vårigt Hyde Park, där både Påskliljor, Krokus, och här Magnolia både blommade och knoppades! Varmt, härligt och en riktig vår!

Vi såg lite spännande fåglar i Hyde Park också, denna är något som kallas Mandarin Duck på engelska, har ingen aning om vad den heter på svenska.

Morgonen idag började med frukost, inte så mycket som barnen åt, men jag käkade Engelsk frukost på hotellet varje morgon. När vi kom till Arlanda i morse vart det därför åter ett besök för lunch på Nando´s innan...

....vi satte oss en stund...

...och kollade på folk!
Det var en lagom lång semester, och jag har en helg att vila upp mig... Sportlovet är ganska bra att åka till London på, för det är inte så mycket folk!!!