söndag 12 juni 2016

An Era Has Come to an End

Yep. Så har E slutat högstadiet. Han gick ut med tillfredställande betyg, och en nöjd mamma. Vi lyckades jobba ihop en HEL del betyg. Och då pratar vi JOBBA, för det var en hel del frånvaro och han behövde göra en hel del saker hemma! Han fick i alla fall ihop tillräckligt många E för att gå en studieförberedande kurs.

Känns lite tufft. Har haft en riktigt bra kommunikation med hans mentor under åren, vi har dels träffats oftare än normalt (1 ggr per termin) och dels hörts en hel del mycket mer än "normalt". Man kommer ju till en viss gräns, allt efter det blir liksom skrattretande. Så jag varierade mig ganska ordentligt i mina försök att förmedla frånvaro. Kan känna att en mentor som den han hade, går inte att visa tillräcklig uppskattning.

Själv har vi skolavslutning på torsdag. Jag längtar som fasen till lovet. Visst jag kommer att arbeta i sommar. Men FÖRST är det semester som gäller. På fredag är jag en av dem som står för planeringen. Men ja. Vi får se! Det är svårt med grupparbeten i såna situationer (när man inte har tid att ses, eller komma överens om vad det egentligen är man vill).

Vi får se
Kram på er!


Inga kommentarer: