söndag 18 januari 2009

En stulen liten scrapstund.

I går skulle jag egentligen på födelsedagskalas, men jag var så himla trött. Jag orkar liksom inte svara på frågan "hur mår du?" och "mår du bättre nu" och "hur går det på jobbet". Jag kan knäckas för mindre. Jag måste hela tiden tänka på att ingen frågar för att vara elak, eller för att de är nyfikna utan för att de bryr sig. De är inte Papparazzi utan vänner och bekanta. Det är liksom bara vissa jag kan säga ifrån till, en tjej (och då indirekt en kille) på jobbet. Hon tog det bra hoppas jag, jag sade bara "fråga inte..." Vissa, de som liksom varit med hela racet är det helt OK att de frågar, de vet ju vad jag menar när jag svarar och jag känner inte det där otroliga behovet av att förklara, vilket i slutänden gör mig ledsen.

Så istället för att gå på kalas så stannade jag hemma med Gabbe.

Vi satte oss och pysslade. Jag gjorde 10 st journal grejor, och förberedde 8 receptkort, (det är jag och den som startade swappen anmälda efter 2 dagar...) Sen satte jag igång med en BOM.

Jag kallar den "Nytt år, nya möjligheter"

Den är tydligare och mycket mer orange i verkligheten. Tyvärr hade jag klistrat fast ett foto med massor av scrapperglue innan jag ångrade mig och valde om det som är där nu, som också går i en mer orange ton än som syns. Jag hade tänkt ha med den i någon utmaning men dels vet jag inte om de är aktiva ännu och dels är jag inte nöjd med kortdelen.

Jag har i alla fall använt ett orange cs bazzil, var det mönstrade papperet kommer från Cloud9design (fiskars) och heter Luster floral (det var ett hårt papper som var svårt att rulla, det sprack liksom), och sen har jag klippt en sol från ett papper fullt med solar, som jag aldrig sett förut, och punchat cirklar av rött och gul cs. Tillsist har jag använt filtblommor från Lollos pyssellåda...

Kram

Inga kommentarer: