måndag 4 maj 2009

Hm

Testade att embossa, nu med min nya fön, och mitt pulver och min dyna... tog en stämpel, doppade i dynan, stämplade på ett papper, hällde på pulver.... och värmde med fönen... (känns så fånigt att säga fön, när jag och Jaana alltid kallat telefonen för föön...) I alla fall. det blir liksom inte glansigt, utan grusigt... är det ett sånt pulver eller fönade jag inte tillräckligt länge? Hur länge är tillräckligt länge? Tips?
Ja ja... Nu ska jag softa och läsa lite mer... har börjat på Reginald (sååå härligt namn) Hill's Dalziels död, läste den i julas, men kände att jag behövde läsa om den. Har plöjt igenom serien de sista veckorna.
Kram

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hej tjejen!

Jag håller fönen "ganska länge", du ser när pulvret börjar "bubbla" lite. Sen ska det bli ganska glansigt... Prova att håll den lite längre, annars får du fråga andra erfarna embossare *ler*
Lycka till!

Kram / Angelica

Lillnettan sa...

Vad är det för pulver? Vissa pulver, ex. Tim Holtz Distress-pulver från Ranger, blir ju som sandpapper... Annars brukar jag värma en ganska kort stund - man ser ju när pulvret smälter för det byter färg.