onsdag 20 maj 2009

Pyssel

Pyssel i skolan, min sista lektion med tjejerna i 4an, (gy) blev lyckad trots att jag glömde skärmaskinen hemma, vi använde saxen och klippte och vek för fulla muggar. De hann göra varsitt hjärtkort och varsin presentpåse (på 100 minuter) och jag hjälpte till, och gjorde eget, en påse, 3 hjärtkort, en minihandväska och försök till ett skumt vikt kort... det blev en början i alla fall.

Väskan och hjärtkorten tänkte jag nog sätta i blombuketter, och påsen får bli till någon snällis. det lilla vikkortet, som ser ut som en 5 bladig blomma öppet, funderar jag på hur jag ska dekorera, både i och utanpå, valde ett ensidigt tjockare papper, så det går att hitta på saker med det, men det är pyttigt, nästa gång ska jag förstora mallen rätt mycket.

Och jag måste fundera lite över det här med Pearl maker, mycket bra produkt, men passar inte mig så bra då jag hela tiden lägger armar, fingrar och händer i det, för att inte tala om vad som händer om man tappar papperet (i det här fallet presentpåsen) när man just satt på det, det blir en (inte så) härlig effekt.

Kram

Inga kommentarer: