tisdag 7 juli 2009

Sommarlov??? inte då

Sommaren är ju den tiden man har som mest att göra, eller hur. Själv så skapar jag mig endel sysselsättning. Ja, som när jag tog barnen för att åka och lämna kusinen på Skavsta, och tänkte... fasen det är ju halvvägs till Sabine, och tog mig en tur ned till Linköping, ett par mil före tänkte jag...fasen det är ju halvvägs till mamma, så efter samtal med barnens pappor ringde jag henne. Shoppade packning på Ikanohuset i Linköping, samtidigt som jag fick en smarrig fika med Sabine, kort, men såååå trevlig. Ja, så drog vi vidare till Öland. Halvvägs dit kom jag på att jag faktiskt hade planer för kvällen!!! Japp, sån e jag!
Vi stannade ett par dagar, och kom hem i tid till Erks kalas.

Jag köpte Mons Kallentofts "Sommardöden" (tror jag den heter) och läste. Den var ok, men man kunde räkna ut vissa händelser innan, och jag gillar inte att kunna gissa mig till ens halva slutet. Men det var en spännande bok, ska nog kosta på mig "Höstoffer" inom en snar framtid. Någon har skrivit en bok som utspelar sig i Märsta, den måste man ju köpa (eller inte, handlar om en 4 årig tjej som försvinner tror jag, eller var det 13???)

Annars är planen att gå på bio med kidsen, Iceage 3 (gillade de första) och Harry Potter och Halvblodsprinsen (ÄNTLIGEN!!!) Ja, de har tjatat sedan förra året när den egentligen skulle kommit ut!

Nu är det ungarnas tur...
Kram

1 kommentar:

Linköpingsfröken sa...

Jaaa, det var kul att ses! Men alldeles för kort som sagt!
Du kunde ju passat på att låna Höstoffer av mig när du ändå var i stan.....Men jag tror att du skulle bli lika besviken på den som jag .....vi får väl se.

Här kommer lite boktips från mig på böcker som jag har läst i sommar:

Jonas Moström
"Dödens pendel"
"Hjärtas mörker"

Jodi Picoult
"Skulden"

Mari Jungstedt
"Den dubbla tystnaden"

Alla är skitbra!
Sen har jag ju som sagt försökt med Jens Lapidus böcker också men jag hatar verkligen hans sätt att skriva på.

Kram kram

By the way:
Harry Potter?!?! Jag har läst/lyssnat på 1 bok och har sett en halv film.
Nothing for me :-)
Jag är typ den enda i hela Sverige som inte gillar HP :-)