måndag 1 februari 2010

Konsert

Var på Globen och kollade på Depeche Mode igår kväll (söndag). Är trött som en Gök, men det var värt det. Platserna var väl inte de bästa. Om ni tittar noga, ser ni att det är en 4kantig högtalare, bakom den spenderade Dave en stor del av tiden, tur som är är han en rörlig artist, och stod mest med ryggen till framför trummisen... Andy stod i bra rampljuset. samma med Martin, så länge han inte sjöng sina solonummer... Jag är faktiskt rätt så facinerad, att en artist står så mycket med rumpan mot publiken. Spelar egentligen ingen roll, för jag och de nästan 29 tusen andra där var glada ändå.

Ja, vissa var väl inte så glada, men de kallas inte musik kritiker för inte... 1 Varför skulle man vägra? 2 Rutin, har man vart ute nästan hela tiden i 2-3 år, är det lika bra att köra på. Eller... Själv är jag helnöjd. Och jag menar, de är ju inte så att man vill se något annat än DM. DM är DM, sen skiter jag i om någon kritiker tycker att man ska gå på cirkus varje gång man går utanför dörren. Visserligen var det inte helt dåliga artiklar, i hans blogg står det mer delade meningar, jag köper det bra, men inte det dåliga. Det är sånt där som beror på smaken, och den är ju bekant som baken, delad.

Sova, ja. Det är i alla fall roligt att pendla, ska nog fortsätta med den trenden. Först kom tunnelbanan, och Japan dyker upp i sinnesvärlden, där alla knuffas in i vagnarna. Sen kom vi till Centralen, då hade alla Pressbyrån stängt, så det blev en läsk för 29 kr på baren där mitt i Centralhallen.

Tåget kom i tid, vi gick på. I högtalarna pratade någon, jag reagerade på att han sade "vi beräknas vara...åker nu" men tänkte inte mer på det. När vi stått utanför Karlberg i 10 minuter och han tar till mikrofonen igen, ligger hela tåget i små fnittrande högar eftersom han(som pratar) är så fruktansvärt timid. "Det här är meddelande till alla resenärer. Jo, eh det verkar som om vi inte kommer kunna stanna i Karlberg, och hm, ni som skulle gått av där...kanske kan ta er tillbaka på andra/här ligger vi i fnittrande högar/sätt..sen hörde vi inget mer förutom slut på meddelandet" sen kom han tillbaka igen "Det här är ett meddelande till alla resenärer, jo det verkar som om dom ska försöka att få oss in på Karlberg station ändå på något sätt, slut på meddelandet" efter en stund " Det här är ett meddelande till alla resenärer igen, (och nu åker tåget bakåt, mot Centralen igen) vi kommer att vara tvungna att åka tillbaka till centralen igen, jag ber om ursäkt för de olika meddelandena jag ropat ut men det blir nya bud snabbt från TC och... /fnitter fnitter fnitter/slut på meddelandet. När vi kommer till Centralen, så släppte de på nya människor, flera som varit på gick av och tog taxi hem. Tågchauffören låssas som ingenting (HALLÅ VI KOM IN PÅ STATIONEN FRÅN FEL HÅLL!!!) och säger i högtalarna, det här är ett meddelande till alla resenärer, tåget går mot Märsta... Suck, det kändes skönt att gå av i Solna och köra hem.

Det var mina nattliga äventyr.
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en kul kväll. Pendla är alltid spännande. Förra veckan hade bussen samma fel 2 dagar i rad - fel på tryckluften så dörren gick inte att stänga och bromsaran låg på. 20 minuter extra när det ändå tar 1,5 timme är ju kul...Kram Charlotte

Cath. sa...

Ååå, härligt med såna äventyr. TUR att man kan se det humoristiska i alla fall... det var nog läsken som gjorde det...;D Jag är så glad att jag slipper pendla mer än när jag tar buss till dagis och jobb. Funkar ju lika bra att gå... då slipper man eländet med att bli irriterad.
Kramar!!!