torsdag 4 februari 2010

Om man inte var lärare...

Min väninna Sabine har ett spännande inlägg i sin blogg, som jag började fundera på själv. Om jag inte var lärare, vad skulle jag vara då???

Det tål att tänkas på.

I mina drömmar...

Konstnär

Författare

Heltidsstuderande med bara nöjesstudier

PA till någon Amerikansk kändis

REALITY CHECK!!!

Kontorist

Kassörska

Kundmottagare

Stå vid löpande band och packa saker

Butiksanställd

Så spännande var det. Inte särskilt. Jag är nog rätt nöjd med att vara lärare så länge det går. Snart kommer ju domedagen här på jobbet. Men jag tänker skita i det, för jag kan ändå inte påverka den... HAHAHAHAH *litevansinnesskrattliksom*

Vad skulle du jobba med om du inte hade ditt jobb?

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog vore det skönt med ett jobb som man lämnar och går hem och inte behöver planera för hemma eller kunder som man inte behöver mail/ringa på kvällstid? men att jobba med ungdomar är ju väldigt roligt. Charlotte

Cath. sa...

Haha, jaaa, kurator eller sjuksyster eller städare eller annat som man redan gör hela dagarna förutom själva läraryrket kanske vore nåt, det har man ju s a s redan vana av.
Kram!