torsdag 6 januari 2011

Linköping tur och retur

Igår drog jag till Linköping, sådär över dagen. Packade in några av kidsen och drog. Besvärligt det där. Först funkade inte vindrutetorkarna och lilltjejen hade glömt kissa... in och fixa, kisseri och inhandlande av frukost tog HUUUUR LÅÅÅÅÅNG TID SOM HELST, vilket tyvärr resulterade i att den raraste A fick sig en utskällning som hette duga när hon råkade ringa mitt i detta för mig hemska trauma. Sen åkte vi några mil till, och spolarvätskan tog slut, suck. Stannade köpte ny. Minusgrader och slask/snörännor får folk att köra konstigt, så jag satt faktiskt och skrek i bilen mellan Södertälje och Nyköping. Med konstigt menar jag att man med helt outgrundliga tecken varierar sin bilkörning på 110 vägar mellan 70 och 80 km/h med mycket tvära inbromsningar. Sen, när vi kom inom Linköpingsstadsgräns, tog spolarvätskan slut igen. Jag sket i det och drog in till Centrum där jag träffade Sabine och Ville istället...

I Linköping spenderade jag ca 3 timmar i trevligt sällskap med shopping och fika.

Hemresa,
1. Tanka
2. Köpa spolarvätska
3. Köra som en idiot på svinhala vägar mellan Linköping och Norrköping (IS)
4. Stanna och äta på Nyköpingsbro (köpa godis)
5. Köra hem

Hemma. Slöglo på teve. Sååååva!!!

Uppe med tuppen. Blogga
Kram

1 kommentar:

Charlotte sa...

Tur att du hade ett bra mål när du väl kom fram!