lördag 25 maj 2013

Det går framåt

Jag börjar få lön för mina mödor. Känna mig som om jag liksom klarar mig... Står med båda fötterna på jorden.

Idag hittade jag min lärarlegitimation i mailen t.ex. Först blev jag förbannad. Ja ni vet en sån där frustrationsförbannad/less/f**aaaa**n förbannad. Jag menar här har jag stressat på lärare och studie och yrkesvägledare uppe i Umeå. Inte hunnit med uppgifter i tid för att jag MÅSTE ha just de poängen osv... Sen dimper det ned en lärarlegitimation i mailboxen preciiiiiis SAMMA dag som jag får intyget. Lite besviken blir man... eller hur. Men Gud OCH Skolverket arbetar på mystiska sätt...

 och de poäng jag behövde för att bli historielärare.... hade jag tydligen redan skrapat ihop!!!! Gissa om jag känner mig nöjd och glad. Det ska bli mej ett nöje att rensa kylskåp, och plötsligt känns 9000 för en ny kyl/frys som ... ingenting liksom! Man kanske skulle slå till på en spis också??? 

Det blir champagnetryfflar ikväll... Jag ska unna  mig CHOKLAD!!!


Inga kommentarer: