tisdag 14 maj 2013

Mitt liv, såpoperan

Jag vet inte om jag skrivit det här förut, men en av mina bästaste väninnor påpekade för en tid sedan att mitt liv är som en såpopera, med enda skillnaden att det som händer är så skruvat och skumt så att den aldrig skulle slå på teve, det skulle vara FÖR overkligt. Med scener från duschar i "Dallas" och snabbväxta barn i "Glamour" och "Våra bästa år" i mina tankar ... fasar jag ibland för framtiden.

Två av mina systrar menar att man inte får mer än man klarar av kastat i knät. Jag delar den uppfattningen om andra. Men ibland när jag tittar på min egen börda undrar jag lite över hur stark man tror att jag är. Den såpopera som är mitt liv känns ibland lite övermäktigt. Särskilt som jag har en tendens att skapa saker att göra om jag liksom inte är tillräckligt upptagen just precis nu. Typ, får en släng av ADHD.

Med detta i tankarna åkte jag igår för att köpa tyg. Inspirerad av de SUPERfina grejorna som jag köpt från Rimnas Skafferi, som jag är helnöjd med.
Så ser ni, jag kan inte sy annat än raksöm...typ fålla lite. Men jag vill sååå gärna. Och är inte tygerna fiiiina???
När jag då plockar fram den symaskin som jag lämnade tillbaka en sprillans ny IKEAsymaskin för sätter mig och handrullar underspolen eftersom jag inte lyckas få maskinen att göra det på ett sätt jag är nöjd med... ska trä maskinen och upptäcker att den är HELTRASIG...DÅ blir jag lite lack. Men men.

Så i morse satt jag här och beklagade mig, eller snarare berättade hur det gick till att märka att maskinjä**ln var trasig, och de skrattade så de grät... sedan, nu när jag skulle hämta mina nycklar...
Ja, vad säger man... Jag har världens bästa kollegor!!! Och stökigt runt skrivbordet... 

Så nu, för att förenkla för er vanliga dödliga tänkte jag ställa upp en lista på mina "måsten" i oordnad ordning:
Måste ordna för badrummet
Måste se till att kylen byts ut fort som F, har ni testat vara utan kyl???
Måste tvätta upp all tvätt
Måste ordna för S som kommer och städar på lördag
Måste skriva min B-uppsats
Måste jobba
Måste komma ihåg tränings tider för E
Måste organisera och packa inför Järnvägen Cup
Måste fundera och förbereda inför Partille Cup
Måste Diska/städa/hålla ordning/laga mat/ (som alla andra)
Måste få ihop livet för oss alla 5
Måste organisera ridningen för H
Måste ...

Min lista på "vill"
Vill skriva B-uppsats
Vill kunna sy
Vill Scrappa
Vill umgås med mina systrar och bästaste väninnor
Vill ...

Nä nu måste jag sluta, 
Kram

Inga kommentarer: