torsdag 1 januari 2015

Jul, nyår och löften

Hade en helt underbar julafton med Catharina och hennes sambo, samt sambons syster (som jag känner igen från tibbekretsar) och hennes två döttrar. Sällan hostar hackspetten, det var en helt underbar kväll. Jag fick en fin Aloe Vera av systern, och en tub av Cath (  ;)  lite annat också).


 Juldagen bjöd jag stora grabbarna på en kryssning, med lite lyxmat, Linus valde en skärgårdstallrik och jag och Gabbe käkade a la carte, han tog en Skagentoast till förrätt och jag en Kantarelltoast, till varmrätt tog vi Oxfilé och efterrätten blev att hugga in på dessertbordet!!!

Småttingarna kom hem och vi åt pizza och öppnade julklappar. Alla var nöjda utom jag, som var jätteledsen att det inte var tacos, och två timmar tidigare. Men men...

Nyår firades hos Annelie, med henne, hennes sambo och far, samt småtjejerna. Det serverades god mat, jag krossade dem allihopa i Yatzy, och vi hade allmänt trevligt. Vid 12 slaget tog Annelie med sig tjejerna och karlarna ut i kylan och de kollade fyrverkerier, själv satt jag inomhus och ojade mig över hur mycket pengar som brann upp  tittade på 12 slaget från Skansen och funderade lite över de olika nyårslöften.


Det första är enkelt, jag ska sluta svulla på Pizza och chips. Det andra är lite mer av en utmaning, men jag gillade det. Det första på listan är väl egentligen mitt första löfte... Det andra tror jag ska bli att jag ska lära mig lite mer franska. Typ klara av en enklare konversation.... Det tredje kommer nog av sig själv. Det fjärde är Rom, det femte och sjätte blir spännande att utforska under året. De två sista...  haha, det berättar jag inte om.



God fortsättning på er allihopa!
Kram

Inga kommentarer: