söndag 18 januari 2015

Mobilkrångel = Träff med saknad väninna

Ja, förra veckan dog min mobiltelefon. Bara sådär. Hängde sig när jag tog ett kort, och sen ville den liksom inte mer. Ja, och man kan ju inte straffa en maskin som tar självmord liksom. Så jag nöjde mig med Hunnibunns gamla, sedan köpte jag en ny! Samma modell, eftersom den är några år, och det kommit typ 2 nyare modeller sedan dess, så blev det inte så dyrt.

Det där med telefonnummer är ju en annan historia. Och jag kunde förvånat konstatera att vissa telefonnummer fanns kvar, andra inte alls... men jag fick i alla fall in några, och i fredags eftermiddag började sedan mata in nummer manuellt från min telefonlista... Och DÄR.. Plötsligt!!! Så hittade jag en väninnas nummer, en väninna jag försökt få kontakt med på olika sätt under ett längre tag. Men ja, jag skickade ett meddelande där och då... och idag möttes vi i Väsby centrum, fikade och hade jättetrevligt. Nu blir hon inte av med mig så lätt igen... ;)

Kram

Inga kommentarer: