söndag 19 april 2009

Söndag igen...

Så var det söndag. Helgen gick som vanligt för fort. Ångesten inför nästa tenta har satt igång, någon skum ångest, som har mer att göra med att hitta böcker än själva skrivningen... Och mina hattanter. Det enda jag scrappat på sista tiden är min namnskylt till nästa vecka. Och den får jag inte lägga ut i bloggen... Lite tråkigt.

Sen har jag städat lite bland scrapsakerna. Inte så mycket, bara packat dies, rensat papper till en swapp, och lagt allt löst i påsar. Så nu är det i alla fall städat i den garderoben. Mycket är det.

Helgen har varit spännande, i fredags firade jag med att titta på film med barnen och dricka vin. I går var jag på kariåka med en kollega. Träffade bara en som jag "kände igen" sen tidigare, ja osså 2 jag sett tidigare. Varför gillar Finska människor Kariåka? I alla fall var alla superduktiga, och jag och kollegan satt och skrålade/sjöng hela kvällen. Jag var nykter, och hade jätteroligt ändå. Den enda skillnaden var att jag var mer orolig för att få armbågar i skallen (vilket jag fick), armbågar i sidan (samma med det) och att bli trampad på tårna (6 gånger). Tur som var så ramlade den fulla kvinnan åt andra hållet, annars hade jag fått både henne och hennes danspartner på mig. Idag har jag tagit det lungt.

Maken har fyllt år, så vi firade lite igår, idag firades han av mamma och pappa och kompisar. Han fick en digitalbox av mig som jag nämnt tidigare, inget tror jag av sina föräldrar och en jätte frukt/kakskål av sin kompis.

Nu ska jag softa lite, kolla era bloggar och fundera på om jag ska bada efter BONES...
Kram på er

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Äh, du fixar säkerligen nästa tenta också! Jag tror på dig! och du kommer säkerligen hitta dina böcker i tid! *peptalk*
Det låter ju ändå som du hunnit med en hel del i helgen? *ler* Kul med skrål och vrål, mindre kul med fulla, klumpiga människor... =)

Ha de så gott!
Kram / Angelica

Linköpingsfröken sa...

Klart du fixar nästa tena också!
I know it!
Hälsa lasse o gratta i efterskott!
och du din lilla tösabit fyller ju också år i veckan. Blir det nåt kalas eller?

Ska vi försöka bestämma nåt datum med sjalett snart?

Kram kram