torsdag 17 december 2009

Armekappad?

Jag var hos doktorn igår, fyllde på en del recept inför julen, ja, sill, skinka osv... ;)

När jag var där kom jag på att Hanni behövde en svinvaccin till. Så eftersom Lasse inte hade något att göra under de 10 minuter det tar att ta sig från Erks skola till hans tandläkare så bad jag honom kasta in Hanni på vårdcentralen... Vilket gjordes. Hanni fick sin spruta och är nu armekappad.

"Armekappad" säger du! Japp. Hon skulle visa att hon hade så ont i armen att hon inte kunde lyfta den alls. "Stackars lilla du" sade jag, "är du helt handikappad idag?" Då svarade hon, "nä, jag har inte ont i handen, jag är armekappad..." Nu har båda mina barn gjort nya uttryck... armekappad och gråtte. *stolt svensklärarinnemamma*

Stackars Erk, drog ut en tand till, och var en liten liten kille en stund. Ibland måste man få vara det. Det var SYND om Erk igår.

Kram

Inga kommentarer: