måndag 14 december 2009

Ser slutet...på terminen

Idag har jag suttit och gjort arbetsblad till första världskriget, mellankrigstiden OCH andra världskriget. Suck. tog faktiskt med lika mycket om Gulag, som om Förintelsen. Tycker att det är illa vem man än mördar i massor... liksom. Inte förringa att en hel folkgrupp blev näst intill förintad, men folk dog som myggor nära Lasse i Gulag också...

Jag har också roat mig med att vara på öppet hus/pysselstund/fika... på Erkans fritids. Det var som vanligt jättetrevligt, tills dotra skallade mig, och nu har jag en ½kvadratcentimeters stor blodblåsa på underläppen. Tjoho.

Gjorde köttfärssås och spagetti till middag. Hanni säger att hon gillar min köttfärssås bättre än Lasses HAHAHA, sug på den ni misstrogna.

Julklapparna (sakerna) är färdigköpta. Hannis köptes igår, och Erkans har varit klara länge. Jag tror jag ska köpa vissa speciella presentkort till övriga i familjen. Hehe, om de läser det här... dra er i örat!!! Sen har jag köpt en familjepresent. Ska bli kul att ge/göra. Rapport kommer senare!

KraM

1 kommentar:

Sabine sa...

Amen asså......du skulle hört av dig om att du jobbade med krigen....jag har massor med bra arbetsmaterial och korta sammanfattningar som jag har gjort. Då hade du sparat maaasssor av tid :-)