onsdag 12 maj 2010

Grillkväll

I går var vi på grillkvällpå dagis, i det vackra vädret. Den som beställt vädret hade inte sparat på krutet. Varmt och soligt. Barnen hade vernissage och de spelade upp sin flanosaga. Så sött. Hanni spelade den snälla killen Erik... undra var den idéen kom från??? Jag fick också massor med positivt för att jag dragit igång att 5 års gruppen ska ha en egen avslutande grillkväll. Och de som svarat har alla lagt den större summan som present, eftersom vi har 5 fröknar, är det kul att kunna ge något rejält.

Hanna gjorde en beställning av tackkort till en av fröknarna. Jag har gjort ett före, det var råååsa, men det här skulle vara gult, orange och ha ugglor på... Så utkastet ligger här: Allt är inte fastklistrat ännu, men tillräckligt för att Hanni ska säga att hon tyckte det är ok.. Jag är lite osäker på om jag ska välja de blå kallorna, eller om jag ska sätta nålen, eller något annat där... annars är jag nöjd. Jag hoppas förresten ni uppmärksammar, att bakgrundspapperet, även det har fullt med ugglor på!!! Man är ju intelligent!!!

I kväll ska vi utnyttja makens födelsedagspresent. Fast egentligen har vi som vanligt fullt ös hela helgen... Söndagen har jag bokat teven och soffan, tänker spendera den som en total soffpotatis, utan att röra en tumme.
Kram

Inga kommentarer: