lördag 7 maj 2011

Hallå bloggen!!!

Har ju lite funderingar så där. Alltså, det är egentligen 3 huvudfrågor.
1. Varför fattar folk som man INTE vill umgås med, prata med eller ens veta av, inte vinken, sparken eller ens den raka tillsägelsen?

Sluta och umgås och bry dig om någon som inte önskar din närvaro. Sluta hitta på massa ursäkter, sluta hitta på massor, du har verkligen inte en aning, eller hur. Jag vill att du slutar att kontakta mig och de mina. Nästa gång lägger jag ut hur jag känner på de communitys du besöker och sen polisanmäler jag.

2. Varför har man sällan tid att umgås med dem man verkligen VILL umgås med ( ja, antagligen för att man måste umgås med de från fråga 1)

Sorgligt, vill ha mer tid för dig!!!

3. Varför beter sig ofta vuxna som om de inte behöver ta något ansvar what so ever och att det är någon annans fel...hur lär man då ungdomarna vad som är rätt.

Jag tycker att vi är alla människor som kan göra fel, ja, men man måste faktiskt ta ansvar för vad man själv gjort. Eller hur. Respekt och insikt är fasen något som saknas i dagens värld. Hur ska vi kunna lära våra barn att man ska respektera varandra, tider och egendom, när vi själva beter oss som 2 åringar eller liknande. Ingen  nämnd ingen glömd. Men att hitta på saker om varandra när man är över 12 är faktiskt helt oförsvarbart.

Att idolisera 1 av sina barn, och helt enkelt skita i övriga är så himla mycket vanligare än man tror, och tro inte att de barn som inte är favoriserade inte fattar vad som händer. Bara för att vi är snälla och inte kräver något, betyder inte att vi inte fattat, och inte heller att vi inte skyddar det mer omtyckta barnet i dina ögon från sånt som är dåligt. Ingen rök utan eld. Jag ser så mycket skit varje dag. Jag projicerar INTE, men vissa av er därute, borde ta er en tankestund och fundera över vad som är rätt, vad som är fel, och hur i hel**te ni själva ställt till era liv.

Jag har min egen självvalda familj där ute... Ni vet vilka ni är och att jag älskar er. Men det finns så många som inte har någon, som blir svikna och som känner sig svikna. Såna får såna som jag ta hand om.

Du får tycka vad du vill om mig, för jag har inte tid med såna som du. Jag måste ta hand om dem som du spottat ut, som du tuggat och spottat ut. Såna som du känner att du inte vill ha att göra med. I dina ägon är jag något hemskt, men kom ihåg, det är bara för att du själv inte vill vara den du är som jag måste vara den jag är.

Kram

1 kommentar:

Cath. sa...

Japp, ord och inga visor! Massa klokhet från dig! Massor med kramar till dig!