lördag 21 maj 2011

Klockan 06.05 en lördagmorgon

Ja, jag älskar ju egentligen att sova länge på morgonen. Men då och då så känner jag att det är bättre och mer najs att gå upp. Ja inte för att jag inte försökte somna om när jag vaknade vid fem över sex, hade nog inte kunnat sova på en stund men ändå, jag provade till och med en annan säng. I alla fall... Kl 07.13 hade jag satt i en tvätt, en tumlare, kokat kaffe, sorterat massor med skor, och burit ut dator med sladdar och allt i solen, och här sitter jag nu och svettas, innan klockan är 8 ens...

I går så åkte vi till lotten och lämnade tillbaka bilen vi lånat från svärföräldrarna, jag klarade mig i några timmar sen drog vi och hämtade min bil, köpte fredagsmys och åkte hem.  Väl hemma satte jag på en tvättmaskin, vek veckans tvätt, sorterade i köket (sopor faktiskt) sen tog jag tag i Hannas rum, som hon lyckats göra ointagligt på 2 veckor, med hjälp av en kartong full med prylar som inte hörde till hennes rum. Så nu känns det klart där inne. Lyckan var fullständig när hon insåg att Hannah hade egen säng, och jag hade lyckats hitta fram hennes nappflaska.
Idag samlar jag mig för att byta från vinterdäck på min bil (ja, den åkte ju till farbror mekanikern ett par dagar innan man skulle byta), sedan åka till andra förrådet och tömma det, bör ta ca 2 vändor, sen är det piassawakvasten som väntar... Jag ska också bestämma var min Scrapmöbel ska stå (Jo Lasse får ha åsikter, det har han jämt, oroa er inte) och slutligen vika dagens tvätt (som faktiskt innehåller mer än ett par av mina plagg den här gången, det är bra mycket produktivare att tvätta själv när ens egna kläder behöver tvättas)

Sen?
Sen ska jag SLAPPA!!!
Kram på er

Inga kommentarer: