söndag 4 december 2011

Jo, om det bara varit tentalördag

Ja, för när jag sitter där och är klar, och går in på mailen för att skicka den... vad hittar jag om inte en påminnelse om att jag borde gå med i en grupp i Translation, vilket jag redan gjort, men eftersom hon inte sett det, kan jag inte gjort något bestående intryck och gjorde genast som hon sade och gick med i en ny grupp, och påbörjade arbetet. Kollade sedan en sak till och insåg att det var något mer. Tänkte kollar det i morgon, och då till min stora skräck fattade jag att jag missat ett uppdrag i Språkhistoria. I alla fall så satte jag genast igång med den i morse, och sen insåg jag vilken dag jag hade framför mig idag...

Så jag och maken avslutade gårdagen med att gå på restaurang och ta det lugnt (om ni läser föregående inlägg förstår ni att jag här är mycket ironisk, då vi hade barn runt oss överallt i restaurangen och när de inte störde gjorde föräldrarna och deras mobiler det, död, det var det... det tog nästan död på mig).

Idag? Jo, Hanni rider, Erk spelar handboll och vi har hallansvar, vilket för mig innebär minst 3 timmar i kiosken. Hm, hur lägger man då upp en jättestor engelskuppgift. Jo, man arbetar analogt. Så jag tog fram ett collegeblock och en penna. Drog med mig alla böckerna åkte iväg till stallet, och satte igång när stumpan satt upp på hästen. Att jag sedan missade att lektionen tog slut och fick springa som en dåre runt ridhuset för att komma in i volten skyller jag på Lasse som inte höll koll, utan satt och kollade bilar på blocket, på sin mobil.

Hem för en powernap.

Sedan vidare till handbollshallen. Nästan en timmes arbete, sedan match, och sen 20 minuters arbete innan mina 3 timmar i kiosken satte igång!!! Tjoho, jag, Sivan och Helena hade jättetrevligt, en riktig energiboost! Tack och lov. När jag kom därifrån var jag så slut så det blev en powernap till medan maken lagade middag (vilken jag var alldeles för stressad för att äta) och sedan upp i sängen och sätta igång. Jag fick in uppgiften, hann anmäla mig till en diskussionsgrupp, samt göra ett par inlägg på translationforumet innan jag nyss med skräck insåg det värsta av allting.... JAG HAR MISSAT DAGENS AVSNITT AV MORDEN I MIDSUMMER!!!! F*****N

Jo, ja, det gav perspektiv på det hela...
Nu ska jag gå och borsta mina bissingar, massera min rumpa och försöka sova!!!
Kram

Inga kommentarer: