tisdag 13 december 2011

Luciatåg

Luciatåget på skolan var vackert och lärarna sjöng falskt och eleven som var med som Lucia läste en vacker dikt. Följdes av sånger på Dari. Det senare känns mest rätt. I år har vi funderat på Luciatåget ur teologisk och rasbiologisk synvinkel... Gör inte det. Snälla.

Igår var jag på världens godaste jullunch med jättetrevligt sällskap på Wäsby Golfklubb. Det var mitt ena jobb som bjöd, vi var 6 brudar som bara var ytligt bekanta (well några av oss mer...) och det är ju som bäst så, när man äter gott och utforskar andras tyck och tänk. Rekommenderar golfklubbens restaurang å det varmaste. Den är så bra.

Fick frågan av en kollega idag, som har jämngamla barn, har du någon rock, halsduk eller så till barnen som ser "fattiga" ut. Hon hade inte velat messa frågan, förstår det, skulle sett ut det. Barnen skulle på "Dickens kalas"! vad det nu månne vara.

Har hittat en ny dricka jag gillar... Loka med smak av alla mystiska saker (ni vet att jag inte gillar smak på mitt mineralvatten va? det ska vara vatten med bubblor, inte något annat slisk, kan som längst sträcka mig till citronvatten, men nä...) och gissa vilken smak som "fallit min i smaken"? Jo KRUSBÄR OCH PÄRON... Det ni, den smakar som en mindre söt IRN BRU... muuuuums.

Ja, börjar i alla fall vänja mig vid tanken på omtenta på lördag. Har plockat fram boken igen. Ingen som mot en mindre summa pengar, skulle kunna göra tentan åt mig? Yule är lektyren och det handlar om engelsk språk morfologi, syntax error och prefix och suffix osv.

Nä, trodde inte det.
Ha det bra, och bränn inte upp någon i sann Luciaanda nu!
Kram

Inga kommentarer: