torsdag 6 december 2012

Vintern har slagit till och kommuner och SL är lika förvånade som varje år

Det känns som om vi har någon som sitter och längtar till Bättre tider, och Varmare ställen som ansvarar för pendeltågs och busstrafiken i Stockholm. Lite Vem bryr sig mentalitet liksom. Alla tåg inställda...

Själv åker jag bil, och eftersom kylan hade sönder min bil, så lånar jag just nu ett stort schabrak. En VOLVO V40. Jag backade in i en hel***es massa snö igår, så 4 män i varierande ålder fick bogsera loss mig. Det var rep och diverse andra pryttlar, en stoor bil och så. Varför jag backade in i en snöhög, när jag egentligen skulle åka rakt fram. Jo miffo som jag är stannade jag och hjälpte en stackare, sen tyckte han jag skulle backa för att han skulle komma fram... jag fastnade, sen drog han...
Lite otrevligt medger jag, men jag hann inte ens ut ur bilen innan mina 4 räddare fanns där! Såna hjältedåd vill jag se mer av! Nu ska jag på julfest!
Tjolahopp

Inga kommentarer: