lördag 22 december 2012

Julstressen är över

Ja, sitter här på Stor och Liten i Barkarby och softar med min examinationsuppgift 2, i Internationell politik. Tar det allmänt lugnt och njuter av barnröster och en ganska lugn atmosfär. Avslutningen i torsdags lättades upp av att BankaBanka lurade mig att göra bort mig inför hela staben, så istället för gråt och tandagnisslan så skrattade vi allihop gott. Kändes skönt. Älskar att jag hade sådana underbara kollegor att de gav mig något som de vet att jag uppskattar bättre än saker, fick ett presentkort på Panduro som jag ska spendera vist. De andra som slutade fick något glas från Orrefors....

Min nya arbetsplats verkar spännande, och jag tror att jag kan tillföra en hel del genom att bara vara den jag är, t.ex. är jag ju informationsberoende, och kommer att lägga mig i allt som har med skolan att göra. Dessutom står de en aning utanför "stora skolan" Usch, sånt klarar jag inte av, jag kommer i alla fall att integrera mig snabbt och delta i diverse olika sammankomster och grupper. Så det tror jag att jag kommer kunna tillföra en bra aspekt på de andras arbete med. Dessutom så verkar det som om jag blir mentor åt 6 glada grabbar (tror jag det var) så det ska bli lite kul, för det var inte tänkt från början.

Ja, undrar om IKEA är knökfyllt framåt 14.00? Jag tänkte köpa mig en Expedit till, men nu när jag under gårdagen igår insåg att apokalypsen inte skulle infalla, varken den vanliga, eller Zombieversionen, så var jag ju tvungen att sätta upp granen, så IKEA är inte lika akut. Och även om jag är omgiven av vulkaner och diverse underliga byggnader och världar, så verkar det otroligt att det skulle hända idag. Man kanske ska spara sina 200 kr och köpa Latte för dem i stället???

Ja jag ska fortsätta med min examination nu.
Ha det


Inga kommentarer: