måndag 30 december 2013

Gäst

I går på kvällen flyttade raraste L in. Vi åt och pratade och kollade film (hon en, och jag två...samtidigt). Så kläckte hon ur sig, men i morgon när ni är på bio kan jag röja ur Linus rum... det blir asbra...
3.32 inatt fick jag sms från Hunnibunns kompis, som blivit magsjuk, dvs ingen bio. Själv drabbades jag av ett allvarligt fall av hypokondri. Så jag åkte raka vägen till Kista C reklamerade biljetterna och åkte hem igen. Väl hemma hade L startat. Idag har vi S.A.N.E.R.A.T rummet, och dessutom samlat ihop ca 2 kubikmeter sopor, dels min sopsortering, dels en del annat.... Men fint blev det...
Bokhyllan, med en doftlampa från Partylite.
Sängen och det nya sängbordet.

Byrån/datorbordet blev fint på snedden. 

Dessutom finns en snart omklädd stol i rummet. Raraste L och jag åt en mumsig middag tillsammans med Hunnibunn och nu sitter jag och kollar film, och lyssnar på när L använder häftpistolen (och tidigare även strykjärnet (ja, jag har ett)) och klär om den stol, som snart finns i rummet. Till middagen drack vi även en underbart god Rotari, rosa mousserande vin, som vi skålade i. 
Jag har de allra bästa vännerna!
Kram

Inga kommentarer: