lördag 21 december 2013

JULLOV

Inleddes med shoppande och skapande av konto till lillgrabben. Snart stolt innehavare av både konto, kort och id-kort... Inte så liten längre. Städat lite har jag också gjort. och som planerat så åkte jag och handlade vid 21.00 tiden igår. Tyvärr hade jag däckat i soffan några timmar innan det så 3.00 var jag fortfarande vaken... Men men som sagt. Det är lov. Hannas fritidsfröknar blev jätteglada för presenterna, fast bara hälften av dem fick och de fick 2... Men så ville hon ha det. De fick alltså varsin ask som nedan, med hembakt godis i, och varsin påse som i tidigare inlägg...


 Av de ca 100 julkort jag gjorde själv så delade jag ut 3, ett ligger tyvärr kvar i väskan, vem vet, jag kanske hinner med det också före jul... Men det känns ändå bra, jag samlade ihop 1000 kr till Eriks personliga lagkassa i handbollen, och donerade tillräckligt många så att Stockholms Eldsjälar (en facebookgrupp) borde få ca 1000, + de 10 kort jag samlade in...

Om jag fick julkort? Ja, och på skolan körde jag med hemska hot för att eleverna skulle sätta igång och göra kort, vilket bland annat resulterade i det här kortet från en elev. "Och håll dig borta".


Nu tänker jag faktiskt ta lov från jobbet, det har varit slitigt, särskilt alla de här halsdukarna jag stickat. När vi kommer tillbaka är det studiedag som gäller, och sen ska vi spendera en dag med att packa upp i de nya lokalerna...

Tjo och tjim på ett tag, och förresten, ta hand om er i julklappashoppingen!!!
Kram

Inga kommentarer: