onsdag 25 december 2013

Julafton

Var en Oooo så trevlig tillställning, med julklappar (dem stod Catharina och Magnus för), God mat (mest Catharina), gräl (jag), och diverse juliga överraskningar. Hade en härlig lunch i Södertälje som följdes av soffhäng med godisintag, kaffe och gott.
På vägen hem hämtade jag mina små och under bilresan hem kunde jag lugnt stänga av ljudboken/radion, för barnen stod för pratande och sjungande och tjattrande. Väl hemma kunde en nöjd Hunni upptäcka sina två små skadedjur i buren, och skrikandes och gråtandes (en mycket trött tjej) lyckligt springa ned för trappan och tacka och gråta och snora och bara ... vara lycklig. De små odjuren döptes snabbt, tyvärr fick jag inte helt igenom mitt förslag, Lillklas och Storklas. Så vi har Klas och Pelle, Pelle från Pelle Plutt, och Klas fick heta Klättermus i efternamn. Herr Klättermus och Herr Plutt verkade dock  nöjda med sina namn och underhöll dottern en stund tills hon blev tillsagd att lämna dem i fred. Då var det Skype och polarna som gällde...

Nu är det juldagen, och först ska jag skiva lite grönsaker av olika typ, sen ska jag hämta min stora kluns, och vi ska fira vår jul och äta Tacos, dela ut julklappar och njuta av julen och varandra!
Kram

Inga kommentarer: