torsdag 23 december 2010

Det är så här julen ska vara!!!

Man ska förbereda ordentligt, så att så här dan före dan... är man i praktiken klar. Idag måste jag städa lite och tvätta (som varje dag liksom) och sen koka ägg... I morgon, släpa mig upp, blanda ihop en sillröra (mums) tar 7 minuter ca om man är väl förberedd, och det är jag. Sen måste jag ta mig ut till bilen för att åka iväg och göra jul...

Frid vare med er, ha en skööön jul. För det ska jag ha! Här är er present:
Kram
PS. 3 timmar senare... hade ju glömt göra Janssons frestelse... men nu är en Slöjansson inne i ugnen, äggen kokta och skalade samt en pytt i pannan, stekpannan alltså. Ni som var här igår vet skillnaden, eftersom då hade jag sillspad i pannan, ja pannan ovanför ögonen, så jag hade rätt mycket sillspad där också. Ett gott skratt förlänger livet PS.

1 kommentar:

Cath. sa...

En öl är sällan fel. Tack raring!