söndag 18 mars 2012

Mätt och belååten

Ja, ikväll åt vi Tacos. Det var ett tag sen. Vi invigde vår nya "Tacoservice" som vi köpte på Ikea sist. Blå i 4 olika storlekar, 8 små, och 3 stycken i 3 olika storlekar. Den största passade för chipsen, den mindre för köttfärsen, och den ännu mindre för riven ost. De 8 små är fyllda med olika färska grönsaker... Jag har tryckt i mig tre stycken! Ja tacos, inte blå skålar...

Tentan gick galant, borde få godkänt (hoppas hoppas) fast jag saknade 3 böcker av 5, och inte har sovit mer än någon timme i natt...Det var 8 frågor som handlade om allt från Franska revolutionen till Slesvig, Upplysning, revolutioner och imperialism... Jätteroligt. Ska nog ge tentan till en elev... så han får lite annat att tänka på... Mohahaha

Gårdagen var tröttsam, gick upp tidigt och åkte till Bålsta och kollade på hur Lillgrabben utvecklats fantastiskt sedan säsongens början. Faaast. Morgonmatcher är inte direkt Skånela P'00s grej. Det var liksom H**- Bålsta som spelade. Resten av grabbarna vaknade sista kvarten, men H** vann i alla fall med 14-9. Bålsta n  ledde med 6-4 i halvlek, sedan tog time out vid 7-9 och sedan var det Skånelas match. Men H** tog först upp oss till 10-9... sen kom de igång ordentligt. Jag säger inte att alla killar var urdåliga, jag säger att det såg ut som de sov den delen av matchen som anfallen varade...

Sedan hem på vägen shoppade vi lite prylar till Lillgrabben en stund, nya fotbollsskor, nya benskydd, och knäskydd. sedan hem. Slaggade en och en halv timme (skulle ha varit i 20 minuter men ingen väckte mig). och iväg till kick off på fotbollsträning. Det var IIIIISSSkallt, och jag var tvungen att vara kvar. Frös arslet av mig kan jag ju säga...helt ärligt. Kvällen spenderades på diverse sätt att försöka göra mig varm. Fungerade sådär!

Såhär mätt som jag är nu. Det borde alla få vara någon gång. Så jag köpte en liten get på UNICEFs hemsida. Gör det du också!

Kram

Inga kommentarer: