söndag 4 maj 2014

Kläder

Jag trodde aldrig att de skulle göra mig ledsen! Förra året kom det fram att ännu ett av mina barn blev mobbat. Jag vet inte hur ni känner mig, men orsaken till att det inte kommit fram tidigare kan vara att jag inte velat projicera på mina barn.

Det var illa nog då. Nu ett år senare när mer och mer fakta kryper fram är det nästan outhärdligt. Plötsligt kommer fakta i dagen som jag inte är beredd på, och som jag bara blir ledsen av att höra. Kläder, man tror ju att ens barn klär sig för att de gillar kläderna, eller för att de är sköna. Inte för att de är trygga och att de inte vågar sätta på sig andra kläder för att de får kommentarer, och öknamn. Kläder. Har man liknande kläder varje dag, blir det samma kommentarer, samma namn. Man vet vad man har, men inte vad man får. Orsaken till att så mycket kläder aldrig använts, har i alla fall kommit fram.

Kram

Inga kommentarer: