torsdag 1 maj 2014

Valborgsmässoafton i Märsta

Igår var det Valborg (igen) och som vanligt hade ett stort tivoli och en jättehög med ris arrangerats i svackan nere vid Märstafältet. Jag hade stora planer på att grilla, så jag shoppade en grill på ÖB, lite grillkol, och hade lite mat hemma... Satte grabbarna grus på att montera ihop den. Med lite hjälp av Gammelsmurfen (storebror) så fick de ihop en grill, lagom till jag gjort färdigt middagen, för jag slutade hoppas.... 

Grabbarna var dock svårflörtade. De vägrade åka ned till tivoli och brasa med oss, så jag och Hunni tog oss en liten tjejkväll och promenerade ned. Vi fick vänta en stund på sällskapet och passade på att prata en stund... 

Ni ser jättehögen med ris i bakgrunden... Den brann ska ni veta, och ett tips är att inte använda granris... Men det har de inte lärt sig här på alla år, så varför börja nu... Det var nog många jackor som gick sönder, men tur som var verkar inte någon blivit skadad... Och brann gjorde det!!!

Tivolit var det roligaste. När de åkt 2 saker (hade en remsa med 6 stycken åk) började det regna... så när vi gick hem var vi dyngsura, men en av oss var lycklig, och den andra nöjd! Jag skjutsade hem lillgrabbens sällskap, sen kom jag hem till en grinig unge på nedfärd från sin "happyhigh" som jag bäddade ned i soffan med en värmefilt och massor med filtar!

Hoppas att ni hade lika trevligt som jag!
Kram

Inga kommentarer: