tisdag 13 maj 2008

När jag sålde min mammas memoarer på E-bay

Jag älskar min mamma, men hon är lika knäpp som jag... eller i alla fall nästan.

Jag måste bara berätta. Jag tänkte göra en överraskning till henne på morsdag, eller hennes födelsedag i oktober, beroende på inspiration och transpiration... Jag googlade på Journal jar, och hittade en hel massa frågor, jag sorterade ut så jag hade typ en A4 kvar proppad med frågor till min mor. Eftersom jag hoppar över Jar biten så skickade jag ned papperet till min mor med en förfrågan om hon kunde svara på några frågor. Då skulle hon få en trevlig överraskning frammåt morsdag, eller oktober...
I alla fall (hon bor en bit bort, så konversationen utspelade sig på msn) svarade hon med en fråga om vad jag skulle ha dem till... Jag repeterade, en överraskning. Hon klarar inte sådant utan frågade igen. Då svarade jag jag ska sälja dem på E-Bay... Det trodde hon på!!! Jag trodde ju att hon förstod att jag var sarkastisk, och skrev lite lugnande på nästa rad att det var något som bara hon och jag skulle se. Men det missade hon och nu vägrade hon svara på frågorna istället. Jag skrev att hon var löjlig och vi diskuterade fram och tillbaka, tills hon på något sätt fick mig att förstå att hon trodde att jag skulle sälja hennes svar!!!

DETTA INNEBÄR ATT JAG NUMER VERKLIGEN SER FRAM EMOT ATT FÅ SE SVAREN, FÖR MIN MAMMA MÅSTE JU VARA EN JÄTTEINTRESSANT KVINNA!!! hihi

I alla fall så är min lilla Hanni helt prickig. Hon är hemma från dagis idag med sin storebror. Jag tror jag varit oförsiktig med solen på mina småttingar. Hon kliade sig och kliade sig inatt så jag höll på att bli galen... Det slutade med att jag gick och lade mig i en annan säng. Ja, vi har ett par extra, och när barnen sover i vårt rum... brukar det sluta med att vi sover i deras...

Jag hann scrappa lite igår. Helt i onödan visade det sig. Jag är med i en swapp (japp, helt beroende av dessa swappar på svenskscrapbooking) där var det lite rörigt med hur många man skulle göra av det som skulle göras... så jag gjorde och skickade iväg för många... Sån e ja! Sen gjorde jag en snygg liten lo på mina grabbar och deras kusin. Mitt lilla album, jag fick i julklapp är nästan fullt...


kram på er

1 kommentar:

Cath. sa...

Snygg layout. Maggan! Gillar din ram runtom.
Idag är jag helt apatisk, sitter här o bloggsurfar o borde göra sååå mycket annat. Men snart ska jag gå och lägga mig. Tror jag...
Jag är URUSEL på att svara på sms just nu.... du får förlåta gumman....
Kram.