onsdag 28 maj 2008

Sommar?

Var på skansen igår med ett gäng elever och mina kollegor... Najs. Vi var i akvariet och kikade. Visste ni att man kan gå in i området där Lemurerna bor... De är typ nära nog att klappa... WOW. Det enda jag saknade var barnen... Mina barn. Så nu planerar jag en tripp till Skansen med dem. Och Pannkakor. Jag längtar dit...

När vi varit på Skansen gick vi ut och käkade tillsammans, vi kollegor. Vi gick på Strandbryggan som ligger vid Djurgårdsbron, i vattnet. Det var helt underbart väder och alla var nöjda med maten. Jag testade ett rosévin som hette nåt typ Bödvar... of Sweden, från Malta! Det smakade jättefräsht. Måste kolla upp på systemet vad det kostar. Jag betalade 82 för ett glas!!! Men som sagt, det smakade sommar och var verkligen värd smärtan jag känner idag. Jag har jätteont i skuldran. Satt i drag på restaurangen. Jag är lite ovan att bli påverkad av sånt och tänkte inte på det. Jo förresten jag åt en underbar räksallad, med färskpotatis och avokado. Jag rekommenderar stället om det är vackert väder och du vill slappa lite.

Utmaningen på Svenskscrapbooking.se BOM denna månad kändes helt rätt för mig. Jag har redan börjat planera skisser och så. Det är så kul när saker och ting stämmer med en själv.

Kram på er...

Inga kommentarer: