onsdag 7 maj 2008

Om man är stressad...

Alltså alla som känner mig närmare är medvetna om att jag gillar att få saker och ting gjorda snabbt. Men... jag tycker att det är stooor skillnad på om jag stressar fram ett resultat. Igår t.ex. ville jag så gärna scrappa klart min tändsticksask som jag höll på att altra, men det kom karlar och barn emellan (surprice)... Så jag bara skyndade mig... Och ikväll kommer jag att få sätta mig och göra om den. För den duger inte ens att bränna med sagda tändstickor. Grr...

Det är väl egentligen tur att jag inte har någon fin arbetsskrubb, eller scraphörn som andra jag känner har. För då skulle jag inte träffa min man över huvudtaget. Barnen är det inte något problem med, utom Hanni, som gärna vill hänga på mina armar medan jag doodlar eller textar. Och det ska ni veta. Eld är inte gul, den är orange...

Och på jobbet går det bra? Visst, jag har rättat ikapp allt som låg. Hjälpt till med AKUT listor och försökt hitta uppgifter till alla de som behöver extrajobb för att klara betyg. Men vad gör man med dem som inte kommer att klara betyg, enligt expertis? Jag menar ska jag skicka hem dem med ett litet kort (som jag f.ö. kan scrappa själv) där det står, välkommen tillbaka nästa termin, ditt sommarlov börjar idag.... Jag menar man blir ju så ghrrxxzh%%¤#?'^<<##¤§ eller hur?

I alla fall så börjar jag känna att det är dags för att arbeta. Så nu ska jag börja arbeta för att få hit min kompis som arbetar med kroppsbehandlingar. Jag är i stort behov av en pedikyr. För att inte tala om att det skulle vara trevligt med en ansiktsbehandling så här på sommarkanten...

Kram

Inga kommentarer: