fredag 7 oktober 2011

Helg

Har varit på en mycket inspirerande dag på Aspergercenter, men mest inspirerande var sällskapet, och Anne som jag mötte på tåget, min "gamla" chef. Vi återinförde (mellan Sollentuna och Ulrikstal) flick och pojkinternat när vi diskuterade skillnaden mellan pojkar och flickor i skolan. Vi diskuterade också hur det var att vara annorlunda och med tanke på vad jag vet om henne och hennes man under deras studietid när de bodde i Gamla stan, och pluggade inne på toa för att få vara ifred... ja, behöver jag säga mer. I alla fall kom vi fram till, vilket känns uppenbart, att alla ungdomar har behov av olika sätt att lära sig saker, och olika studiesituation (surprise), men sen också att (som alla vet) killar och tjejer har olika behov. Sen kom vi fram till att Gabbe behövde mammatid för att komma igång med svenskan. För den gamla devisen skomakarens barn, fungerar inte med svensklärarens barn.

Ja, ja, nu ska jag nog sova.
Kram

Inga kommentarer: