lördag 29 oktober 2011

Tentamen i Historia

Ja, idag har jag suttit i 5 timmar och gjort en tentamen i historia A, 4 essäfrågor med, sammanfatta och jämför, sträckte sig från Mesopotamien till Vikingar i österled. Rätt så stort. Vi skulle ha 6 timmar på oss, men jag tog en paus och lämnade Erk på Coop, så han drog iväg och spelade handboll. Sen köpte jag lite tentagodis, som jag gav bort när jag kom hem... Och sen blev jag klar typ 14.37,  känns som om jag bara översatt en engelsk text, men jag har faktiskt försökt med att läsa (på engelska) och formulera och tänka själv. Utan att ta för mycket från någon annan källa än boken. Jo det är relevant, för 2 av frågorna var liksom lite sådär som jag gått djupare på på andra kurser, den ena handlade om den grekiska antiken, och jag har ju läst kursen, Familjen i Antiken, och den andra var om Islam, och 1/3 av min Religion B kurs handlade ju om det. En stor del av min Religion A kurs, och 100% av min kurs Islam i svensk skola och samhälle. Så jag fick anstränga mig som bara den att hålla mig till frågan, och inte utveckla till någon A, B, eller C uppsats.

Nu känns det rätt tomt. Borde väl börja plugga engelska till nästa tenta, den 11 nov, eller förbereda och göra ett upplägg för min kurs med kollegorna på måndag... men Hm, Nää, jag värmer mig nog en PanPizza, lägger en filt över fötterna och... NÄ jag måste ju städa efter mig, och ordna i vardagsrummet. Har lovat att pyssla med lilltjejen. Hon får inte tro att jag glömt det heller...

Au Reservoar

Inga kommentarer: