torsdag 20 mars 2008

Sista dagen på jobbet (på någon vecka)

Idag har jag inte gjort många knop, ja förutom på lunchen då jag rusade ned till centrum och handlade pyssel, vin och present till ungarnas kusin. Tjoho va fort det gick. Sen fick jag träffa Samiras mamma, en trevlig äldre dam i de yngre äldreåren...(kan man säga så). Det jag tänkte på var att hon hade ett varmt och trevligt leende, och att hon var kort! Men Samira är också rätt kort. Eller är det jag som är lång? Vi blir ju längre och längre känns det som. Jag tror att det är sant. Särskilt när jag tittar på syrrans unge. Han är ändå bara 13 år och det känns som han växt en halvmeter sista månaden. En långskånk på 4 meter (eller så ;o)

I alla fall så är det persiskt nyår idag! Så gott nytt år på er alla, och för er som inte tycker att ni vill börja om så snart. God fortsättning på det gamla året. Jag hoppas att det blir bättre och bättre.

Snart ska jag lämna jobbet och åka och träffa Jaana, en kompis jag inte sett på säkert hundra år. Jag har saknat henne jättemycket. Läser du det här Jaana, så vet du... hihi. Jag har saknat London också. Men man blir väl äldre, och bildar familj, och det blir svårare att ge sig iväg på weekends och storstadssemestrar. Men min abstinens växer och känns ibland värre än när min man är förkyld... (Ni vet föda barn och sånt) I alla fall, jag vet inte hur nära jag kommer att komma datorn dagarna framöver så GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: