torsdag 27 mars 2008

Vila får man göra i graven, och Benke har skickat elefanter som ska bajsa på min...

Ja eller något.


Har snott runt som ett torrt skinn idag. Började dagen med att åka till Väsby och göra en sista räd på Pyssel och Ting som ska stänga och har 30% rabatt. Förköpte mig som vanligt. Hörnstans, stämpeldyna, papper, papper och lite papper mm. Sen drog vi till Donken, och köpte Happy mat, barna fick figurer från Spiderwick, kul eftersom jag sett filmen.





Vidare mot uppsala, vi stannade till på Ikea, handlade och lekte en smula. Investerade några kronor i deras pasta, ungarna älskar Ikeas pasta älgar. Sen drog vi vidare mot Uppsala stad. Jag tjuvstartade fikeriet med att gå in på min favvis affär Lundeq och handlade några pennor. Träffade Charlotte och hennes små sötnosar, vi fikade på Landings, tog en tur till leksaksaffären och sen bar det hemmåt.





Väl hemma somnade bloggskrivaren och lät maken städa. När hon vaknade gjorde hon middag, och syster yster och hennes pojkar kom. Den stora hemligheten avslöjades för maken. Syrran har en bulle i ugnen... Klanen växer, snart tar vi över... Haha. Vi käkade en trevlig middag och jag visade fram mina scrapverk. Syrran tog ett kort till en kompis som snart fyller år.



Ungarnas kusin fyllde 2 i helgen, han blev jätteglad för kortet, för det gick att pilla bort bokstäverna och siffrorna, och skruvarna var också rörliga... Tippar på att det håller en vecka... högst.

Jag har hunnit fundera ganska mycket under allt körande idag. Och det säger jag. Jag är en splittrad människa. Jag önskar att min kreativitet kunde vara mer spetsad, så att jag inte tröttnade så fort. Akvareller, dikter, stickning, broderi, uppsatser, i olika omgångar, och nu sist pärlor, och scrapbooking. Jag hade nog varit jätteduktig på en sak om jag koncentrerade mig. Men jag som är så slö i vanliga fall har myror i fingrarna och vill inte göra samma hela tiden... eller något. Det är jobbigt när man har tid att tänka.



Ja, ja nog filosoferat för idag. Jag längtar tillbaka till jobbet, så jag får lite lugn, ro och kontinuitet. kram på er...

Inga kommentarer: