måndag 11 augusti 2008

Första dagen på jobbet. En ny termin!!!

Japp och inte tror man att man ska bli så himla trött av att träffa kollegor, fika, få information från ledningen och ett eget möte. Men det blir man, det gjorde mig så himla trött. När jag lagat den underbara gourmetmiddagen tortellini och fiskpinnar så tog jag mig en snabb shuteye, så var jag piggare och orkade med hela Eriks fotbollsträning. Min hjälte. Och nu orkar jag till och med en kort uppdatering av bloggen.


Ungarna är aströtta efter första dagen på dagis/fritids. Erkan har flyttat upp från f-1 fritidset till 2-4 fritids. Kul... Han e en lycklig liten grabb. En av killarna på dagis har till Hannis ågren slutat... Han böjrade skolan (F) istället. Hon tycker att det är höjden av ojuste.


Fick 98 kort idag igen från Fuji foto, utnyttjade gratiserbjudandet och betalar 29 spänn för det. Korten är från makens mobil när vi var i Paris, från Sabines bröllop (min mob) och några gamla kort från makens mob, samt en hel del foton på mig... Som jag tänker använda till min BOM.

Jag har hittat en lista som jag skrev i våras med mina mål för framtiden:

Åka till Disneyland Paris
London
Jobba med Lenamaria och Nettan igen
Ta bort alla småskulder
Sluta straffa mig själv

2 av dem är avklarade och den 3 är jag på god väg att klara av. Eller det är ju som att vara Alkis och säga att jag är på god väg att klara av att sluta... men jag straffar inte mig själv just nu. Och tänker på att låta bli. Nu är bara London och jobba med Lmb och Nettan som är kvar... Dags att sätta nya mål?

Mål 080811
*London
*Jobba med Lenamaria och Nettan igen
*Gå ned i vikt (inte specificerat men lite sådär)
*Hålla budgeten
*Få ordning på ekonomin

Japp så måste jag sätta datum för utvädering. Julafton!!!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Det låter som du kan vara med i min utmaning: http://jakobsmamma.blogg.se/2008/august/10-things-2-do-4-youre-self.html

Sorry att jag hade så bråttom förbi när vi heja på varandra iCentrum.. men en liten kissnödig treåring kan man inte stanna med *s*
Synd att du hade försvunnit när vi var klara.
Ha det!