fredag 8 augusti 2008

Pyssel med Cath.

Igår åkte jag förbi Fia (Handarbeta) och hämtade mitt efterlängtade Mussealbum. Nu kan jag sätta igång med semesterbilderna på riktigt. Tack Fia för att jag fick shoppa lite extra. Hanna levererade om än något motvilligt kramen till Cath. hon ville behålla den själv...

Jag blev riktigt inspirerad.

På vägen till Cath. åkte vi färja... ungarna älskade det. Jag tyckte det var roligt att färjan hette Freja, eftersom maken älskade Rederiet, och båten hette Freja.



Väl framme hos Cath. blev det pannkakor till ungarna och nötbulle och kaffe till M@gs. Mumma. Sen blev det scrappa. Och prata strunt och viktiga saker och lite mer strunt. Shoppa på internet gjorde vi också... eller i alla fall så bestämde vad vi skulle shoppa... Alfabeten. Jag hann göra massor med LO och några grattistags, jag är inte nöjd med dem, men någon måste ju göra de fula...



Här kommer några av mina LO. Jag har använt mycket av det som "man fick på vägen" biljetter, häften, mm.

Här står vi inne på Disneyland, jag har använt biljetterna som detaljer och köpte ett klistermärke för 50 cent.

Detalj i LO, bakgrunden är en karta över Disneyland parks. Jag har stansat ut mussehuvuden i kanten på journalingen med en punch.

Här jar jag använt boardingcard, bagagekvitton, regler för flygande en adresstag och foton på familjen. Den rosa tagen kommer från Panduro.

När det gällde boende så använde jag en reklambroshyr, en prislista och en del ur ett anteckningsblock jag köpte på Disneyland.



Som bakgrund till Buss Lo har jag använt en tidtabell, och några kvitton från bussen. Jag har också använt text: Moxie från Qk.
DetaljHär har vi lyckats ta oss in till Paris och jag har använt tågbiljetterna, entrebiljetterna till Eiffeltornet och ett papper jag fått i en swapp som dekor. Jag har även klippt ut minikartor ur en broshyr som visar områdena vi besökt.
DetaljErik spanar upp på Eiffeltornet. Jag har använt thickers, punchinella, knappar och en ram för dekor.Var förutseende och köpte ett papper hos Scraparazzi innan vi åkte.
Här har jag själv försökt designa några kort ur en kortlek eftersom vi spelade kort på kvällarna tyckte jag det passade. Att fotot på Gabbe är suddigt tyckte jag inte gjorde något eftersom det bara utstrålar glädje.Vi busade endel också...
Nu ska jag städa och boka tvätt tid. Varför kan man inte göra det på datorn? Snart kanske. Ja ja åter till städa och funderingar på hur man kan förenkla dagsgöromål med hjälp av tekniken får jag hålla i huvudet och låta bli att skriva om på bloggen ett tag.


Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för att du kom förbi med ditt glada jag!

Jag kanske ska sluta vara snål och dela ut fler kramar så det räcker till både Catharina och Hannah :))

Kram på dig

Fia

Cath. sa...

Hej! Tack för igår! Alltid så trevligt att ses och snacka och pyssla! Och jag fick faktiskt nåt gjort! TACK för att du är den du är och kan muntra upp mig!!! Bättre vän kan man inte ha!
Och kortleken är fantastsikt fin!!! Liksom dina LOer!
KRAM!

Jeanette sa...

Visst är det kul att scrappa tillsammans. Härliga lo´s du gjort. Kul att ta tillvara mer än bara kort så som biljetter mm. Jättefint. Kram Jeanette

Anonym sa...

Wow, nu har du varit så där produktiv igen ;-)
Tack för att du delar med dig.
Minn favorit är kö-layouter. Gillar den "spontana" fotot där på Lasse o barnen.
Kram Jenny