söndag 3 augusti 2008

Åååh vilket party!!!

God mat, trevliga människor och en underbar stämning trots regn. Under partytälten var det härligt med ständigt droppande i olika hastigheter under middagen och ösregn under tal och tävlingar. Inga gnälliga människor bara torrt konstaterande att det var ju inte precis tur att regnet kom just idag. Själv tog jag chansen i ösregnet och bejakade det genom att ställa mig med utsträckta händer och känna regndropparna mot ansiktet och handflatorna. Jag riktigt längtade tillbaka till barndomens dagar då man sprang naken i regnet utan att bry sig ett dugg.

Själv var jag nykter då jag på senare tid känt att jag druckit för mycket. Det var ingen större ansträngning bland alla trevliga människor, och när 12 slaget närmade sig och folk började röra sig hemmåt var det med stor förvåning för många som jag plockade fram bilnycklarna och gjorde mig färdig för att köra hem. Drycken för kvällen bestod av cola, kaffe, fanta och mineralvatten. Maken däremot frossade i GT, öl och vin...

Nu börjar man fundera över sin egen 40 års skiva... bara 2 år kvar... Ska det vara stort och party eller litet och majsigt. Hm, vilka ska jag bjuda? Några är ju självklara, bland andra gårdagens födelsedagsbarn. Maken får nog inte följa med efter morgonens kommentarer... Eller jo, kanske. Han kan nog ursäktas med baksmälla surkartet... ;)

Ja ja, nu ska vi åka och fixa på lotten.
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med roliga partyn!
...trots regn!

Ser fram emot kräftisen. Håller på o jagar barnis, så man kan slappna av lite extra *s*

Cath. sa...

Hellooo!
Kul med 40-årsfest... å jag har ju bara ynka ett år kvar.... Hjälp!
Vet inte heller hur jag ska ha min men du är ju förstås självskriven... *flörtar*
Stor kram, hoppas vi ses snart!